tisdag, juli 21, 2009

Mats Arbring är på gång

Nu har exakt 15 omgångar spelats och allsvenskan har hunnit halvvägs och således har även tipsmästerskapet kommit halvvägs. Det börjar bli lite tillspetsad nu både i toppen och i botten så vi kan se fram emot en spännande andra halva av mästerskapet

Det var Mats Arbring som ligger sist som blev omgångens vinnare då han fick ihop sju poäng på omgångens matcher. Han fick in en trea i matchen mellan Djurgården- Elfsborg och ytterligare fyra poäng i matcherna Kalmar- Brommapojkarna, Göteborg- Trelleborg, GAIS- AIK och Malmö- Halmstad. Sju poäng ger Mats dock fortsatt sistaplats men numera med 61 poäng. Men det var en stor framgång för honom att ta hem segern i den 15 omgången.

På delad andra plats kom bröderna Grozdanovski då Daniel och jag fick ihop sex poäng. Båda fick var sin trea där Daniel prickade in rätt resultat i matchen mellan Kalmar FF- Brommapojkarna och jag fick min trea i matchen mellan Göteborg- Trelleborg. Daniels fick poäng i matcherna Göteborg- Trelleborg, GAIS- AIK och som enda tippare fick han dessutom rätt tecken i matchen Gefle- Helsingborg. Mina enpoängare kom i matcherna Kalmar- Brommapojkarna, Djurgården- Elfsborg och Malmö- Halmstad. Det är jämt efter Andreas som dock tappade lite mark i toppen mot oss övriga. Jag behåller min andra plats med mina nuvarande 77 poäng och det innebär att jag är fyra poäng före Mattias på tredje platsen och fem poäng före Daniel på fjärde platsen. Dessutom knappade jag in tre poäng på Andreas i ledningen så nu skiljer det 13 poäng. Daniels sex poäng i denna omgång ger han sammanlagt 72 poäng.

Mattias Karlsson blev fyra i omgången med fem inprickade poäng. Han tappade alltså mark till mig på andra platsen men med bara en poäng så han är i allra högsta grad med i striden om andra platsen just nu men det kan ändras sig framöver så att även toppstriden kan bli aktuell för honom. Han fick in en trea i matchen Djurgården- Elfsborg och så ytterligare två poäng i matcherna Kalmar- Brommapojkarna och Göteborg- Trelleborg. Fem poäng betyder att han nu har 73 poäng i sammandraget.

Andreas Gustavsson, den suveräna ledaren, resultat gjorde att vi andra har fått vittring på honom i täten. Endast tre poäng skrapade han i hop i denna omgång och även om han tappade så har han ändå en ganska klar ledning fortfarande. Men som sagt var börjar vi andra närma oss sakta men säkert. Inga treor för Andreas denna gång utan han fick poäng i matcherna Kalmar- Brommapojkarna, Göteborg- Trelleborg och Djurgården- Elfsborg. Sammanlagt har han nu 90 poäng och har 13 poängs försprång till mig på andra platsen.

Här kommer tabellerna som gäller först omgång 15 och sedan sammanlagt. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Mats Arbring 15, 1, 4, 7p
Daniel Grozdanovski 15, 1,3, 6p
Nicke Grozdanovski 15, 1, 3, 6p
Mattias Karlsson 15, 1, 2, 5p
Andreas Gustavsson 15, 0, 3, 3p

Andreas Gustavsson 15, 16, 42, 90p
----------------------------------------
Nicke Grozdanovski 15, 13, 38, 77p
Mattias Karlsson 15, 10, 43, 73p
Daniel Grozdanovski 15, 9, 45, 72p
Mats Arbring 15, 10, 31, 61p

Inga kommentarer: