söndag, juli 26, 2009

Emmaboda by night

Att ta kort i mörker är både kul och ger vackra bilder. Men då krävs det ett stativ för att få bilderna så bra så möjligt. Ett stativ har jag nu och därmed kan bjuda er på Emmaboda by night. Håll till godo för en rundvandring i Emmaboda centrum strax innan midnatt.











Men för att ta kort i mörker måste det givetvis bli mörkt först så i väntan på nattbilder från Emmaboda fick vi njuta av denna vackra kvällshimmel kl. 21.45










Men strax innan det blev riktig mörkt kunde man skymta den kommande månskäran lågt i sydväst. Men den befann sig så nära solen att den nästan samtidigt gick ner som den. Bilden tagen kl. 21.13














Vy över stationsområdet klockan 23.05















Centrumtorget Kl.23.24














Ännu en nattbild mitt på Centrumtorget. Kl.23.26














Järnvägsgatan Kl. 23.27















Hotell Amigo Kl. 23.28












Fontänen i Järnvägsparken Kl. 23.29














Den rullande kulan, Centrumtorget Kl. 23.32













Utvandrarstatyn, Centrumtorget Kl. 23.34
















Konditori Fenix, Kl. 23.43















Storgatan Kl. 23.49













Företagsskylt på Storgatan Kl. 23.51

3 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Man kan tydligen gå ut mitt på natten i Emmaboda och inte ens stöta på ett kringirrande spöke. Finns det inga busar som smyger omkring ute på byn nattetid? Eller de kanske gömde sig när du kom?

Skillnaden mellan att ta nattbilder numera och på den gamla tiden med film i kameran är verkligen stor. Man tog sina bilder med svartvik Kodak Tri-X film som sedan "pressades" i framkallningen tills man kunde få fram några grådaskiga gryniga bilder ... Det är faktiskt bekvämare och till och med bättre med digitalkamera!

MA sa...

Fantastikt fina bilder Nicke...

Nicke Grozdanovski sa...

Björn- I Emmaboda lägger sig alla när solen går ner och stiger upp vid solens uppgång. :) Nejdå, inte riktigt även om det kan verka så i bilderna. Men det var förutom jag några mopedister ute och luftade sina mopeder samtidigt som jag tog korten med det hörs inte på bilderna såklart :-) Sen ville jag ha bilderna som de visar utan männsikor så jag är nöjd med dem

Tack Markku för att du tyckte om bilderna.