torsdag, maj 31, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Denna vecka bjuds vi på EM-kvalmatcher på stryktipskupongen. Det tycker jag är en spännande omväxling till serielunken som i vanliga fall finns på kupongen. När vi blickar på de olika matcherna så är ju självklart det nordiska derbyt mellan Danmark-Sverige den match som är hetast i våra breddgrader. Jag tror att det kommer bli en het och jämn match med Danmark som favoriter. Jag tror Sverige får det svårt i Köpenhamn för Danmark måste vinna för att hänga på topplagen i kvalgruppen. Det kan å andra sidan gynna Sverige som kan spela mer avslappnat och därmed gneta sig till poäng eller i bästa fall seger. Hur ska man tolka detta när det gäller att tippa matchen. Mitt utgångstips är en etta med gardering kryss. Andra matcher som är värda att kommentera är match 5 mellan Belgien- Portugal. Kan Belgien hota Portugal? Ja då visst kan de det. Jag chansar på en etta men jag vågar inte låta den stå ensam utan jag garderar med en 2. Portugal är för bra för att låta stå ogarderade. Många andra matcher är mer lätta att tippa. Spanien bör slå Lettland borta, Polen bör slå Azerbajdzjan borta och Kroatien bör lika lätt slå Estland även det på bortaplan. Men det är upplagd för skrällar både här och där. Det gäller bara hitta dem. Vi får se hur det går.

Samtliga matcher är EM-kval matcher och som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.


1. Danmark- Sverige 1 X
2. Island- Liechtenstein 1
3. Lettland- Spanien 2

4. Azerbajdzjan- Polen 2
5. Belgien- Portugal 1 2
6. Finland- Serbien X 2

7. Frankrike- Ukraina 1
8. Bosnien/H.- Turkiet 2
9. Grekland- Ungern X 1

10. Wales- Tjeckien 2
11. Estland- Kroatien 2
12. Makedonien- Israel 1
13. Slovenien- Rumänien X 2

Ett stort lycka till!!

Inga kommentarer: