torsdag, maj 10, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Tre helger i rad har gett sju rätt, nu vill jag vidare till högre höjder än så. Nytt försök görs nu till helgen och vi ska nu titta på veckans stryktipsförslag. Sista omgången av premier league spelas till helgen och dessa matcher blandas med allsvenska matcher. Manchester U har vunnit premier league och fokuseringen är på nedflyttningsstriden där tre lag slåss om tre platser. Wigan är det lag som ligger mest risigt till. Tre poäng upp till Sheffield U och West Ham. I match 11 möts just Sheffield U- Wigan och det kommer att bli en nervig match för båda lagen. En match som bör garderas. Mitt utgångstips är en etta tack vare hemmaplan för Sheffield U men jag garderar även med en 2 eftersom detta är en speciell match och det lag som kan kontrollera nerverna vinner. West Ham möter ett annat United lag på bortaplan nämligen mästarna Manchester U. Motivation slår klass heter det och jag tror att West Ham är kapabla till att kriga till sig en pinne, X med andra ord. Sen får man tänka på att många matcher i premier league är betydelselösa. Matcherna kan sluta hur som helst och många lag längtar efter semester efter en lång säsong.

Match 1-3 är från allsvenskan och match 4-13 är hämtade från Premier league. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.

1. Brommapojkarna- AIK 2 X
2. Hammarby- Örebro 1
3. Kalmar FF- Elfsborg X

4. Chelsea-Everton 1
5. Blackburn- Reading X
6. Bolton-Aston Villa 2 X

7. Liverpool- Charlton 1
8. Manchester U-West Ham X 1
9. Middlesbrough- Fulham 1

10. Portsmouth- Arsenal X 1
11. Sheffield U-Wigan 1 2
12. Tottenham- ManchesterC 1
13. Watford-Newcastle X

Lycka Till!

Inga kommentarer: